www.fotoreceptes.lv www.artstudio.lv
Lisapēds - bērnības sapnis
 
Katram bērnībā ir kāds sapnis ...

Mana sapņu lieta, kā jau vairumam puišeļu, bij "super puper velosipēds"
un nevis kaučķāds memmītes/opītes dāvināts, bet MANS par paša naudu pirkts un iepūtiet !

Nu tad atiet - gribi lisapēdu ? vajag naudiņu - a kur sīcim naudu raut ?
Ļaunajos LatvijasPadomjuSociālistiskāsRepublikas laikos jebkuram sīcim bij lieliska iespēja nopelnīt vasaras brīvlaiku pavadot darba nometnēs ... Mana pamatskoliņa Lazdona piedāvāja ekskļuzīvu iespēju jūniju un jūliju strādāt stādot un apkopjot kāpostus un par to saņemt nopelnītu naudu ... Godīgi saku, tā vasara pagāja "pakaļu putās norukājot" darbs bij grūts un - kas zīmīgi - katra sīča rukāšana tika attiecīgi novērtēta:
slinkoji - nu tad ne sūda nesaņemsi
rāvies - un "kāposts nesīs kāpostu"
ar vienu ciparu sakot - es sīkucis divos mēnešos smaga darba nopelnīju 311 rubļus, kas 80tajos ir VĀJPRĀTĀ liela nauda - mana māte skolotāja atvaļinājuma naudā saņēma mazāk ...

Lielo rubuli saņēmis aizgāju uz Madonas vairumbāzi un "man vajag labāko riteni kāds vien jums ir !"
Tapa sagādāts excļuzīvs zvērs : Salūts-C (C kā krievu S "Skladnoj")
aprīkots ar visiem iespējamākajiem pribambasiem :
priekšas pakaļas roķenes bremzes,
divi spoguļi,
dinamo uz priekšrata ar priekšas balto (oj ku labi spīzdēja) un pakaļas sarkano lampu,
soma ar pilnu atslēgu komplektu,
lērums atstarotāju gan ratos, gan uz dubļusargiem,
pumpis, rezerves kameras, rezerves spieķi,
atstutes kāja (tā gan kautkāds sūds bij, nolūza jau pēc pāris mēnešiem),
un protamistiski zvaniņš dzindzinātājs ...

par to visu noliku 118 rubļus ! - salīdzinam, toreiz 120 alga bija "normāla ikdiena" tā kā sīks puņķis būdams nošikoju "pa kruto" !

un minos, minos, minos ...
i' kritu, i' sitos ar to riteni uz vella paraušanu gadu desmitus, bet aizejot uz Rīgu studēt, jaunības stulbumā ieprecoties,
palika lisapēds novārtā un tapa iedots lietošanā radiem, kur atkal ričukam jautra dzīve bij un rezultātā ...

tagad 40+ gadus vecim esot ...
nostaļģijas nots paņēma "aiz pautiem" un VAJAG, man vajag to bērnības dzelzi atpakaļ un pie dzīvības !

Kāpju ikdienas ričukam virsū un minos pie radagabala - "dodi, ka nu atpakaļ to manu zvēru !"
 
Lisapēds
 
Akcija
 
Skats jau diezgan nožēlojams, viss salocīts šķībs un greizs, grab un klab ...

Lisapēds diemžēl ir totāli nebraucams !
Rumbas vispār nesaprotu kā vēl kopā turas ...
pedāļi peld, stūre neklausa, bremzes nav kā sugas ...

bet mans "sīča tjūnings" ar trafaretu mīļākās grupas uzrakstot un adidasu ļipenes aplīmējot vēl saglabājies !

Bij 80tajos tāds šikošanas veids ...
  
Lisapēds
 
nu sākam lietas vienu pa vienai ...

riepas ir totāli nodeldētas "lisas" ...
ar tādām uz slapja bruģa braukt ir patiesi ekstrēms baudījums ...
a jaunas nopirkt mūsu zemītē i nesanāks, jo nevienā letiņu bodē nekas tāds nava atrodams un vispār "aizmirstiem par tādiem veciem lūžņiem",
bet - vienmēr atradīsies "vietējais žīdiņš" kurš taisa savu gešeftu braukājot uz Krieviju pēc specpasūtījuma precēm ...
un oridžinālās riepas un kameras top sagādātas ...
 
Lisapēds
 
Sēdeklis saplēsts un "sapuvis" - jāmaina
Rubmbas klab un grab - jaunas asis "iz maskačkas krājumiem", gultņi un tīrīšana
Pedāļi saliekti un "peld astotniekā" - pat to ass nojāta un ķīļi čerkst ... Pedāļu mezgls viss uz nomaiņu
 
Lisapēds
 
Stūre pēc kāda kritiena uz kreiso pusi salocīta tā, ka cirka klaunam tik tādu noturēt
atkal jau www.maskačka.gov.lv palīdz un top atrasta "trejdesmit gadus jauna" ...
 
Lisapēds
 
bagāžnieks, kas uzlikts no citas krāsas lisapēda, top apmelnināts ...
Verķis, kas zīmīgi, stabils un izturīgs 50 kilo buļbu maisu noturēs bez problēmām ...
 
Lisapēds
 
un tagad ...
un tagad saproti, ka pašam "rokas par īsām"
velkam lisapēdu uz Cēsu ielas velobodi - atdodam spečukam un ...
sākas gaidīšanas svētki ...

doma ir ielikt pakaļā 7 -11 -16 "pofig cik" nu labāko rumbu šim 24" ričukam
protamistiski, ka ar klasisku kājas bremzi lai viss darbotos
drošībai tomēr kādu rokas bremzi arī klāt
un salikt obligātorisku sēņošanas grozu
mirgojošas signāllampeles (pabrauciet pa Terehovas ceļu krēslā bez tām, kad fūru kolonna iet garām)
un "sīkumus pribambasiņus" ...

Lisapēda atjaunošanas sāgas turpinājums sekos ...

---------------------------------------------

Laiks ir pagājis un lietas notiekas uz pavasara sākumu, lai ričukam top jauna dzīve !
Sākam ar pamatiem - funkcionalitāte ir primārā !
kāds protamistiski ierēks par "lielajiem groziem" - bet Man nav jālec "pa rampu čubriku pagarinot" man vajag 12 kilo kaķa dirškastes smilšu maisu ērti mājās pārvest !

Arhaisks pilsētas velo top atjaunots...
Svars rezultātā ir zvērīgie 20 kilo, bet ...
tas ir padomjlaiku ričuks 114-912 “Салют″ ar monstrīgu bleķu rāmi, kam pašmasa jau ir predefinēti 14,8 Kg
un vēl apkārts ar pribambasiem, jā noskrūvējot visu lieko :
kāju, priekšbremzi, priekšas un pakaļas fiksētos bagāžniekus ar kastēm, spīzduļus ...
dabūtu to sākumsvaru - bet jēga ? šis ir limuzīns nevis sporta auto !

Pirmā lieta "kas pašam škrobi dod" - izrūsējošie dubļusargi ko nācās nomainīt
tas uzreiz "zaudē vecmodīgumu", bet "tā gadās" ... bleķi nav mūžīgi un rūsa dara savu ...

toties jaunie plastmasnieki uzlikti "platā leņķī"- zinātājs ievēros, ka pakaļrats nosegts ir pilnībā sastiķējot un pagarinot dubļinieku ...

Rāmi apzināti nepārkrāsoju - lai lisapēdam paliek trejdesmit gadu vecuma dzīves švīkas, jo par šo ričuku var pateikt vienu - vecais rāmis apkārts ar visu jaunāko ...
 
Lisapēds
 
Pakaļrumbas pusautomāts uz 8 ātrumiem
perfekti mazajiem 24 riepeļiem ģeld

jāsaka, ka pat esmu pārforsējis ar ātrumiem - realitātē  "smagais gals 6-8" praktiski neizmantojams
bet paša galvenā lieta protamistiski ir klasiskā kājas bremze !
 
Lisapēds
 
Ātrumi parslēdzas "kā odziņa"

no 1mā roba uz 5to pārmest ? - da' pussekundes laikā !
dīvaini pierast pie šādas ekstras ....
 
Lisapēds
 
Stabila kāja - pamatu pamats !

Oridžinālajam Salut-C bij viena muļķīga vienpuses ļumīnija atstutes trubiņa, kas salocījās momentā
"vecajā caurumā" top iesprauZta kārtīga V kājele ...
 
Lisapēds
 
Pakaļkaste - nopirkto rimčika maisu kur ielikt
kaste ir ārkārtīgi ērta lieta - iemeti somu un minies - "svētdienas ļisapēdisti" nesapratīs par šo ...

rati pārpieķoti pa jaunam ...
 
Lisapēds
 
Priekšai jauna bremze (oridžinālā)
lai arī kājas pakaļbremze labi darbojas, bet priekšrats ir šad tad jāpietur
tomēr prātā vislaik mīt doma ielikt dinamo rumbu
gaismas no manu kāju muskuļa ir jārada ...
 
Lisapēds
 
sūdiņš kas pazudīs pie pirmā kritiena - pumpeļātors un alēnturētājs
 
Lisapēds
Kur - kur dabūt ķēdes apvalku .. ???
pēdējā cemme kas jāatrisina

orģinālajiem salūtiem nebij "aptverošā ķēdessarga"un bikšu stara tapa vienmēr noķēpāta
jāmeklē vien būs skārdmeistars kurš uztaisīs specpasūtījuma lietu ...
 
Lisapēds
 
Kādu laiciņu paminoties kļūst skaidrs, ka ātrumu pārslēgs nedaudz ķeras un tas iraida "jāpieslīpē"
Stundele darba un nekādu vairs šķirbu un viss pārslēdzas vieglāk par vieglu
 
Lisapēds
 
 
Ar kādu štrunta dzelzi tu tur atkal ņemies ?
 
Lisapēds
 
Spied šeit lai redzētu visu fotorecepšu sarakstu

Ir jautājumi vai ierosinājumi, tad rakstam fotoreceptes@fotoreceptes.lv

iespeja
 
www.fotoreceptes.lv www.artstudio.lv