www.fotoreceptes.lv www.artstudio.lv
Lisapēds - bērnības sapnis
 
Katram bērnībā ir kāds sapnis ...

Mana sapņu lieta, kā jau vairumam puišeļu, bij super-puper velosipēds un nevis kaučķāds memmītes/opītes dāvināts, bet MANS par paša naudu pirkts un iepūtiet !

Nu tad atiet - gribi lisapēdu ? vajag naudiņu ? a' kur sīcim naudu raut ?
Ļaunajos LatvijasPadomjuSociālistiskāsRepublikas laikos jebkuram sīcim bij lieliska iespēja nopelnīt pusi vasaras brīvlaika pavadot darba nometnēs. Mana pamatskoliņa Lazdona piedāvāja ekskļuzīvu iespēju jūniju un jūliju strādāt stādot un apkopjot kāpostus un par to saņemt nopelnītu naudu ... Godīgi saku, tā vasara pagāja "pakaļu putās norukājot" darbs bij grūts un, kas zīmīgi, katra sīča rukāšana tika attiecīgi novērtēta:
slinkoji - nu tad neko arī nesaņemsi,
rāvies - un "kāposts nesīs kāpostu"
ar vienu ciparu sakot - es sīkucis divos mēnešos smaga darba nopelnīju 311 rubļus, kas 80tajos ir vājprātā liela nauda, teiksim mana māte skolotāja atvaļinājuma naudā saņēma mazāk ...

Lielo rubuli saņēmis aizgāju uz Madonas vairumbāzi un "man vajag labāko riteni kāds vien jums ir !"
Tapa sagādāts exckļuzīvistiskākais zvērs : Salūts-C
"C" kā krievu S "Skladnoj"

aprīkots ar visiem iespējamākajiem pribambasiem :
priekšas pakaļas roķenes bremzes, divi spoguļi,
dinamo uz priekšrata ar priekšas balto (oj ku labi spīzdēja) un pakaļas sarkano lampu,
soma ar pilnu atslēgu komplektu, lērums atstarotāju gan ratos, gan uz dubļusargiem,
pumpis, rezerves kameras, rezerves spieķi,
atstutes kāja (tā gan kautkāds sūdelis bij, nolūza jau pēc pāris mēnešiem) un protamistiski zvaniņš dzindzinātājs ...

par to visu noliku 118 rubļus ! - salīdzinam, toreiz 120 mēnešalga bija "normāla inženiera ikdiena" tā kā sīks puņķis būdams nošikoju "pa kruto" !

un minos, minos, minos ...  i' kritu, i' sitos ar to riteni uz vella paraušanu gadu desmitus, bet aizejot uz Rīgu studēt, jaunības stulbumā ieprecoties, palika lisapēds novārtā un tapa iedots lietošanā radiem, kur atkal ričukam jautra dzīve bij un rezultātā ...
tagad 40+ gadus vecim esot nostaļģijas nots paņēma "aiz pautiem" un vajag, man vajag to bērnības dzelzi atpakaļ un pie perfektas dzīvības !

Kāpju ikdienas ričukam virsū un minos pie radagabala - "dodi, ka nu šurp to manu zvēru !"
 
Lisapēds
 
Akcija
 
Skats jau diezgan nožēlojams, viss salocīts šķībs un greizs, grab un klab ...

Lisapēds diemžēl ir totāli nebraucams ! Rumbas vispār nesaprotu kā vēl kopā turas, pedāļi peld, stūre neklausa, bremzes nav kā sugas ...

Ar kritisku aci skatoties šāds lūznis ir izmetams izgāztuvē, tur pat rezerves daļām nav ko paņemt. Tomēr šim ričukam ir cits liktenis vēlēts, jo šis dzelzis ir Mans.

Pat "sīča tjūnings" ar trafaretu mīļākās grupas uzrakstot un adidasu ļipenes aplīmējot vēl saglabājies !
Bij 80tajos tāds šikošanas veids ...
  
Lisapēds
 
nu sākam lietas vienu pa vienai ...

riepas ir totāli nodeldētas "lisas" un ar tādām uz slapja bruģa braukt ir patiesi ekstrēms baudījums ...
a jaunas nopirkt mūsu zemītē i nesanāks, jo nevienā letiņu bodē nekas tāds nava atrodams un vispār "aizmirstiem par tādiem veciem lūžņiem", bet vienmēr atradīsies "vietējais žīdiņš" kurš taisa savu gešeftu braukājot uz Krieviju pēc specpasūtījuma precēm ...
un oridžinālās riepas un kameras top sagādātas ...
 
Lisapēds
 
Sēdeklis saplēsts un "sapuvis" - jāmaina.
Rumbas klab un grab - jaunas asis "iz maskačkas krājumiem", gultņi un tīrīšana
Pedāļi saliekti un "peld astotniekā", pat to ass nojāta un ķīļi čerkst ... Pedāļu mezgls viss uz maiņu.
 
Lisapēds
 
Stūre pēc kāda kritiena uz kreiso pusi salocīta tā, ka cirka klaunam tik tādu noturēt
atkal jau www.maskačka.gov.lv palīdz un top atrasta "trejdesmit gadus jauna" ...
 
Lisapēds
 
bagāžnieks, kas uzlikts no citas krāsas lisapēda, top apmelnināts ...
Verķis, kas zīmīgi, stabils un izturīgs 50 kilo buļbu maisu noturēs kādu laiku bez problēmām ...
 
Lisapēds
 
un tagad ...
un tagad saproti, ka pašam "rokas par īsām"
velkam lisapēdu uz Cēsu ielas velobodi - atdodam spečukam un sākas gaidīšanas svētki ...

doma ir ielikt pakaļā optimālāko vairākātrumu rumbu šim 24" ričukam
protamistiski, ka ar klasisku kājas bremzi lai viss darbotos, drošībai kādu rokas bremzi un salikt obligātorisku sēņošanas grozu, mirgojošas signāllampeles (pabrauciet pa Terehovas ceļu krēslā bez tām, kad fūru kolonna iet garām) un "sīkumus pribambasiņus".

... lisapēda atjaunošanas sāga turpinās ...

Laiks ir pagājis un lietas notiekas uz pavasara sākumu, lai ričukam top jauna dzīve !
Sākam ar pamatiem - funkcionalitāte ir primārā ! Kāds protamistiski ierēks par "lielajiem groziem", bet Man nav jālec "pa rampu čubriku pagarinot" man vajag 12 kilo kaķa smilšu maisu ērti mājās pārvest.

Groza izmēru testēšana ...
 
Lisapēds
 
Arhaisks pilsētas velo top atjaunots...
Svars rezultātā ir zvērīgie 20 kilo, bet tas ir padomjlaiku ričuks 114-912 “Салют″ ar monstrīgu bleķu rāmi, kam pašmasa jau ir predefinēti 14,8 Kg un vēl apkārts ar pribambasiem, jā noskrūvējot visu lieko : kāju, priekšbremzi, priekšas un pakaļas fiksētos bagāžniekus ar kastēm, spīzduļus ...
dabūtu to sākumsvaru, bet jēga ? šis ir limuzīns nevis sporta auto !

Pirmā lieta "kas pašam škrobi dod" bij izrūsējošie dubļusargi ko nācās nomainīt, ričuks uzreiz "zaudē orģinālskatu", bet "tā gadās", jo bleķi nav mūžīgi un rūsa dara savu ...
toties jaunie plastmasnieki uzlikti "platā leņķī"- zinātājs ievēros, ka pakaļrats nosegts ir pilnībā sastiķējot un pagarinot dubļinieku ...

Rati pārpieķoti pa jaunam saglabājot orģinālos dūralumīnija diskus...

Rāmi apzināti nepārkrāsoju - lai lisapēdam paliek trejdesmit gadu vecuma dzīves švīkas, jo par šo ričuku var pateikt vienu : "vecišķs rāmis" apkārts ar visu jaunāko ...
 
Lisapēds
 
Pakaļrumbā Shimano Nexus Inter8 pusautomāts uz astoņiem ātrumiem, perfekti mazajiem 24 riepeļiem ģeld.

Jāsaka, ka mīšanās spēks izlīdzinās ļoti vienmērīgi "bez bedrēm", lai gan realitātē "smagais gals 6-8" praktiski neizmantojas, bet paša galvenā lieta ir klasiskā kājas bremze !
 
Lisapēds
 
Ātrumi pārslēdzas "kā odziņa"
no 1mā roba uz 5to pārmest ? da' pussekundes laikā ! dīvaini pierast pie šādas ekstras ...

... lai gan šis pārslēgs sagādās vēl galvassāpes ...
 
Lisapēds
 
Stabila kāja - pamatu pamats !

Oridžinālajam Salut-C bij sānos viena muļķīga ļumīnija atstutes trubiņa, kas salocījās momentā, "vecajā caurumā" top montēta kārtīga V kājele ...
 
Lisapēds
 
Pakaļkaste - rimčika pirkummaisu kur iemest.
Atšķirībā no plika bagāžnieka, kaste ir ārkārtīgi ērta lieta, jo nav jāsatraukājas par somas/maisa nostiprināšanu ņemoties ar atsaitēm.
 
Lisapēds
 
Priekšai jauna bremze, lai arī kājas pakaļbremze labi darbojas, bet priekšrats ir šad tad jāpietur.

Diemžēl neizdevās atrast noņemamu grozu kurš atbilstu pēc vēlamās formas, patreiz uzlikts fiksētais, kad sāksies ričuka elektrifikācijas etaps grozs taps nomainīts, jo ir doma ielikt dinamo rumbu, lai španis no manām kājelēm radīts taptu ...
 
Lisapēds
 
Galīgi nevietā uzlikās pumpeļātors un alēnturētājs, pēc mēneša "potītes dauzīšanas" novākts nost.
 
Lisapēds
Nakts redzamības speciālists Bonga pārbauda atstarotāju izvietojumu.
 
Lisapēds
 
Kur - kur dabūt ķēdes apvalku .. ??? pēdējā cemme kas jāatrisina

orģinālajiem salūtiem nebij "aptverošā ķēdessarga" un bikšu stara tapa vienmēr noķēpāta, jāmeklē vien būs skārdmeistars kurš uztaisīs specpasūtījuma lietu ...
 
Lisapēds
 
Kādu laiciņu aktīvāk paminoties kļūst skaidrs, ka ātrumu pārslēgs "šķīst laukā" un sāk ķerties, jo stūres forma sākotnēji nav paredzēta šādam pārslēgam un to sanāk montēt jau uz paša stūres līkuma, nekas neatliek kā saīsināt roktura uzmavu lai pārslēgs montētos uz līdzena stūres raga.

Sākam "pieslīpēšanu", stundele darba un nekādu vairs šķirbu un viss pārslēdzas vieglāk par vieglu.
 
Lisapēds
 
Kad kaķim darīt nava ko, jebšu vienu lietainu dienu ...

Maziņš tjūnings aiz'ne'ko'darīt :
kastes, bagāžnieka un kājas stiprinājumi nomelnināti - lai mazāk bezjēgas spīzdēšanas,
slēdzenes fiksators pie ķebļa trubas - ļoti ērti,
pumpeļātors savā orģinālajā vietā - garākos minumos līdzpaņemt pumpi un rezerves kameru ir tā vērts,
papildus troses stiprinājumi - lai ērtāk var rāmi salocīt.
 
Lisapēds
 
Rudens klāt ... velo sezona tuvojas noslēgumam ... ričuks godam atsācis darba dzīvi un kalpos vēl gadu-gadiem ...

Protamistiski darbiņš vēl jāiegulda :
jāpiemeklē beidzot ķēdes sargs,
jānomaina priekšas grozs uz noņemamu,
pilna elektrifikācija uzliekot priekšratam dinamo rumbu.

darīt vēl ir'a ko ...
 
Lisapēds
 
 
Nu beidz tak ar to dzelzi ņemies - nomazgā rokas un pakasi Kaķim vēderu !
 
Lisapēds
 
Spied šeit lai redzētu visu fotorecepšu sarakstu

Ir jautājumi vai ierosinājumi, tad rakstam fotoreceptes@fotoreceptes.lv

iespeja
 
www.fotoreceptes.lv www.artstudio.lv